Scroll to top

Q&A met KROON’juweel Anneke Kortleve van Terra Cacti: ‘Een goede visie verzinnen is één ding, hij valt of staat bij een heldere verwoording ervan.’

Q&A met KROON’juweel Anneke Kortleve van Terra Cacti: ‘Een goede visie verzinnen is één ding, hij valt of staat bij een heldere verwoording ervan.’

 

⚡ Waarvoor kun je bij Terra Cacti terecht?

Anneke: ‘Teksten, slogans en websites in samenwerking met Webbify.’

 

⚡ Kennen we er eentje?

Anneke: ‘Mijn slogan voor Motel Mozaique Festival 2018, ‘When We Clash, We Meet’ hing overal in Rotterdam. Dat was echt een gek gevoel.’

 

⚡ Wat is je beste tip voor tekst die jij regelmatig geeft?

 

⚫ Vermijd teveel ophemelende bijvoeglijk naamwoorden zoals mooie, prachtige en ultieme (yuk!) uit je tekst. Show, don’t tell.

⚫ Zeg gewoon ‘die’ in plaats van ‘welke’ (tenzij je schrijft voor een publiek uit 1842).

⚫ ‘Het feit dat’ en ‘qua’ alleen als het. Echt. Niet. Anders. Kan.

⚫ Je kunt beter een tekst gewoon eindigen, dan een tekst eindigen met een afronding alsof je die uil bent uit de Fabeltjeskrant. “En dus zeg ik altijd maar, lieve Kijkbuiskinderen, dat schoonheid van binnen zit/granola heus wel gezond is/die beunhaas er mooi mee weg is gekomen.”

⚫ Het eerste woord dat in je opkomt, is meestal het juiste. Schrijf het maar gewoon op alvast, dan kun je het later nog veranderen (en dan waarschijnlijk weer terug veranderen naar dat eerste).

⚫ Huur een tekstschrijver in, gekkie. Heb je zo weer terug verdiend.

 

Meer informatie? Check www.terracacti.nl of @terracacti op Instagram.

 

#dekroonrotterdam #rotterdam #terracacti #strategischtekstbureau #tekst

Related posts

Post a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *