Scroll to top

Q&A met KROON’juweel Marian Oudenes van Harvest Creative: ‘Ik kan goed luisteren en voel aan wat anderen willen of nodig hebben zonder dat zij dit zelf letterlijk zo benoemen.’

Q&A met KROON’juweel Marian Oudenes van Harvest Creative: ‘Ik kan goed luisteren en voel aan wat anderen willen of nodig hebben zonder dat zij dit zelf letterlijk zo benoemen.’

 

⚡ Wat doet Harvest Creative precies in #dekroonrotterdam?

Marian: ‘Wij zien onszelf als een bureau voor creatieve communicatie en design. In de breedste zin van het woord: van concepting en grafische vormgeving, tot (crossmediale) uitvoering en advies! Samen merk bouwen met het team en de klant: het is het leukste wat er is. Dat ideeën, hoe klein soms ook, aan de basis liggen van concreet succes. Cliché misschien, maar dat blijft maatwerk. Voor onze relaties geldt, in elk werkveld, nationaal of internationaal: de basis van een goede samenwerking blijft altijd even nuchter Rotterdams. Hard werken en leveren.’

 

⚡ Hoe manage jij een goede samenwerking tussen merk en creatives?

Marian: ‘Goed luisteren om te beginnen en inlevingsvermogen hebben denk ik. Zien waar de pareltjes aan kansen liggen. Maar vooral veel respect en ruimte geven aan ieders competenties. Het samenspel, en de dynamiek daarin, bepalen de kwaliteit van je product. Het aansturen is misschien ook intuïtief, een fingerspitzengefühl welke samenwerkingsvormen de golden match blijken. Ik voel me soms weleens een voetbalmakelaar en coach ineen, haha.’

 

⚡ Bizarste wat je als zelfverzekerde businesswoman mee hebt gemaakt?

Marian: ‘Ha, dat is een lastige keuze. Die keer dat ik onverwacht een last minute filmproductie moest fixen in Zuid-Frankrijk misschien, inclusief cameramensen, helikopter en zodiacs. Met een half blokje mobiel bereik aan de Ierse westkust welteverstaan! Of dat we een filmreportage mochten maken voor Steven Spielberg, om precies te zijn het bouwproces van zijn superjacht. Stonden we met een stoer filmteam ietwat bibberend op het dak (niet alleen van de kou), piepte er uitnodigend bericht voor verder gesprek in de directiekamer. Vanaf het dak geklommen en in de luxe lift stond ik, inmiddels iets minder zelfverzekerd, snel mijn coup-Einstein kapsel te fatsoeneren haha, heb ik weer! Maar daarover geen gepiep, want heel eerlijk: hoe onmogelijker de opdracht, hoe leuker ik het vind. Je weet dan wel dat je leeft kan ik zeggen. Bleek bijzonder aardige man overigens, Mr Spielberg.’

 

⚡ Kunnen andere KROON’ers ergens jou mee helpen?

Marian Oudenes: ‘Wij zijn eigenlijk per toeval in de KROON beland. Maar in dit KROON-jaar voor het bedrijf (Harvest bestaat dit jaar 30 jaar) blijkt het een gouden keuze om hier de aansluiting te zoeken. Er hangt een goede vibe en energie. Ik zoek graag de verbinding met creative partijen en nieuwe competenties om Harvest te vernieuwen en nog beter te worden in creatieve allianties.’

 

⚡ Waar kan jij andere KROON’ers mee helpen?

Marian Oudenes: ‘Meedenken en meekijken in wat zij op het vlak van branding en communicatie nodig hebben. Maar dat ligt natuurlijk in the-eye-of-the-beholder ;-). Dat kunnen ook relaties uit mijn netwerk zijn. In ieder geval genoeg materiaal voor een inspirerend gesprek zou ik zeggen!’

 

#dekroon #harvestcreative #creatievecommunicatie #rotterdam #branding

 

Related posts