⚡ Hoe uit deze tegendraadsheid zich in jouw werk?
David: ‘Achter al mijn reclame, design en branding werk zit een verhaal, wat ik ook belangrijk vind voor zowel mijzelf als voor de klant. Ik lever niet alleen een product af, maar een product mét karakter. Deze zijn altijd op maat, tegendraads en eigenwijs. Het gaat vooral om mijn creatieve style dat de lef toont.’
⚡ Op welke concepten ben je het meest trots?
David: ‘Als ik terug kijk op mijn ontwerpen van een aantal jaar geleden, moet ik altijd lachen. Het is leuk om te zien hoe ik met de jaren steeds creatiever te werk ga. Mijn eerste grote opdracht was nog tijdens mijn studie. Ik was benaderd door Holland Casino Rotterdam en had mijzelf eigenlijk een beetje er doorheen gebluft. Met flinke adrenaline en zenuwen ging ik aan de slag en het nam enorm veel tijd in. Toen ik enige tijd later door de stad liep en mijn creatie overal zag hangen, was ik fucking trots natuurlijk!’
⚡ Hoe zoek jij met jouw klanten het randje op?
David: ‘Ik vind het belangrijk dat mijn klanten, of verkeringen zoals ik ze weleens noem, een eigen uniek product geleverd krijgen. Het moet onderscheiden van de rest, in wat voor branche dan ook. Ik heb het geluk dat ik vaak te maken heb met startende ondernemers. Zo ontwerp ik niet alleen hun huisstijl, maar help ik hen ook om verder te denken dan alleen het concept. Tijdens zo’n gesprek help je de klant ook meedenken aan hun eigen identiteit en is het leuk om te zien hoe zij buiten hun comfortzone gaan denken. Dat hoeft natuurlijk niet alleen met startende ondernemers te zijn!’
Bekijk de ENDAYS website: www.endays.nl