Q&A met Jip Bijvoet en Petra Kevenaar van social media agency Hashtag Junkies: ‘Wij beheren 25+ platforms en managen op een dagelijkse basis drie miljoen unieke volgers in die lokale, nationale en internationale social media platforms. Dat is ongeveer evenveel als alle mensen die woonachtig zijn in Zuid-Holland.’
🤳 Wat zijn de ingrediënten voor jullie werk?
Jip: ‘Creativiteit, psychologische tralala en een flinke klap van de molen. Even zonder dollen: een loeistrakke planning voor creatieve chaos. Alles voor een stralende feed. Mocht je het tof vinden, daar geven we binnenkort weer een Masterclass over in de Kroon op 25 september. Meld je gerust aan als je denkt dat je social game sterker kan of graag meer wilt leren over social media!’
🤳 Jullie zijn toch die gekkies die zichzelf livestreamen als ze door de gangen lopen?
Petra: ‘Jep. Naast Hashtag Junkies kan je ons leven volgen op het Instagram platform Cosmoscouple. Het is een platform waar we ons leven als stel laten zien en (maatschappelijke) thema’s aanstippen maar vooral veel lol trappen. Naast dat we een bedrijf met elkaar runnen zijn we ook elkaars verkering, eh inmiddels verloofde haha. Anderen omschrijven ons als online all the time en inmiddels is onze gang en de rest van de Kroon wel gewend aan dat we onszelf filmen op de gangen, ineens uitgedost staan in een vreemde outfit of een groene rookbom afsteken op de binnenplaats. C’est la vie, het leven is te kort om niet vol gas keihard te leven.’
🤳 Waarom kozen jullie voor de Kroon?
Jip: ‘De Kroon is de plek waar we neer zijn gestreken na een irritante zoektocht. We wilden in een omgeving zitten waar veel gebeurd maar je ook de rust en ruimte hebt om denkwerk te verrichten. Het is mega fijn dat als je voor een nieuwe campagne iets fysieks moet laten ontwikkelen -zoals 24 laser geprinte, zwarte zonnebank brillen voor bananen op schaal-, je alles in de buurt hebt dat te laten maken. Hier is alles mogelijk.’
Check hun werk hier: http://hashtagjunkies.nl/
#dekroonrotterdam #rotterdam #hashtagjunkies #cosmoscouple #socialmedia